Leif Harboe (2010:67) nevner ulike strategiar for å motverke plagiering i boka si; Norskboka.no- Digitale verktøy i norskfaget.
- Lage oppgåver i korrekt sitatteknikk og omskriving
- Lag deretter ei stiloppgåve der elevane to gongar skal sitere og to gongar skal nytte seg av omskriving
- Lag oppgåver med lokal vinkling (det vil seie oppgåver ein ikkje kan hente ned frå stildatabasar.)
- Lag oppgåver som tek utgangspunkt i nye og ferske hendingar
- Lag oppgåver med maler som elevane må følgje (Det gjer det vanskelig å finne tekstar der ein kan klippe og lime rett inn).
- styr elevane mot dei kildene dei skal innarbeide i teksta
- Forlang korrektur kilde/litteraturliste til slutt
- Muntleg presentasjon av arbeid i smågrupper
- Forlan at elevane skal levere disposisjon, førsteutkast, og ferdig tekst. Nyttar ein elekstonisk læringsplattform, er det lett og administrere fleire innleveringar.
Plagiat treng ikkje eigentleg å være eit problem. I bunn og grunn har det ganske enkelt med kva opplæring elevane har fått i kritisk kildebruk, og det å opplyse dei om kva plagiat eigentlig er. Ingen har vel eigentleg ikkje lyst til å jukse.
Dette har sjølvsagt også noko med lærarrolla å gjere, kva læreren leggje vekt på, og korleis skriveprosessen vert organisert, og korleis oppgavene er formulert.
Ulike kontoll verkty:
http://en.wikipedia.org/wiki/Plagiarism_detection lest 30/09/2010
fronter: http://webfronter.com/fronter3/doc_no/Innleveringsmapper_og_plagiatkontroll/page_01.htm lest 30/09/2010
Viser til ein artikkel:
http://www.utdanningsnytt.no/templates/udf20____14844.aspx Lest 30/09/2010
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar