torsdag 30. september 2010

akademisk opplegg som var øvingsoppgåve på første samling DKL

Oppgåve A:


Terje Høiland og Tor Arne Wølner:

Fylgjande sitat er henta frå side 86:

Tidlig bruk av digitale mapper gir elevene en digital ferdighet, og muligheter for forskjellige arbeidsmåter øker når elevarbeidene legges i digitale arbeidsmapper. Gjennom en slik arbeidsform øker også mulighetene for variert arbeid med sammensatte/multimodale tekster. Den digitale mappen åpner for mange og varierte arbeidsmåter for elevene, samtidig som det blir et metodisk verktøy for læreren. Dette åpner for flere muligheter for samarbeid, tilpasset opplæring og økt ansvar for egen læring.

1) Generell tilvising: Gjer ein i dette tilfellet slik: (Høyland og Wølner, 2007,s.86).


2) Indirekte sitat: Er dersom ein omformar teksta til eigne ord kan ein sitere som vist under, eventuelt kan ein skrive kapittel i staden for sidetal.

I følge Høyland og Wølner gir tidlig bruk av digitale mapper elevene en digital ferdighet, og muligheter for forskjellige arbeidsmåter øker når elevarbeidene legges i digitale arbeidsmapper. Gjennom en slik arbeidsform øker også mulighetene for variert arbeid med sammensatte/multimodale tekster. Den digitale mappen åpner for mange og varierte arbeidsmåter for elevene, samtidig som det blir et metodisk verktøy for læreren. Dette åpner for flere muligheter for samarbeid, tilpasset opplæring og økt ansvar for egen læring (Høyland og Wølner, 2007,s.86).


3: direkte sitat (kort)
(..)Den digitale mappen åpner for mange og varierte arbeidsmåter for elevene, samtidig som det blir et metodisk verktøy for læreren( ..) (Høiland og Wølner, 2007,s.86).

Ved direkte sitat skal ein ha med forfattar,årstal og sidetal der sitatet er henta frå.


4: Direkte sitat (lang):
Ved direkte sitat skal ein også ha med forfattar, årstal og sidetal frå kvar sitatet er henta, men sitatet skal stå med innrykk. visar til døme nedanfor:

Tidlig bruk av digitale mapper gir elevene en digital ferdighet, og muligheter for forskjellige arbeidsmåter øker når elevarbeidene legges i digitale arbeidsmapper. Gjennom en slik arbeidsform øker også mulighetene for variert arbeid med sammensatte/multimodale tekster. Den digitale mappen åpner for mange og varierte arbeidsmåter for elevene, samtidig som det blir et metodisk verktøy for læreren. Dette åpner for flere muligheter for samarbeid, tilpasset opplæring og økt ansvar for egen læring (Høiland og Wølner ,2007,s.86).

Oppgåve B

Høiland, Terje og Wølner, Tor Arne (2007): Fra digital ferdighet til kompetanse. Oslo, Gyldendal akademiske.

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/app/gratis/www/docroot/all/nl-1961012-002.html&emne=å5ndsverklov*&
Lest dato: 17/09/2010

http://utdanningsnytt.no/Files/PDF%20av%20Utdanning/Utdanning%2013_10.pdf  Lest dato: 17/09/2010

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar