mandag 18. april 2011

Tønnesen om barn og unges digitale arena.

Media er stadig i endring, og det kjem heile tida nyare produkt og oppdateringar, både når det gjeld mobiltelefonar, datamaskiner og fjernsynet. Tv er vel det som vert mest nytta då det er dette mediet den vaksne generasjonen meistrar best i motsetning til pc og mobil. Men dei har vorte flinkare, då dei fleste har eit ynskje om å forstå, men at det ikkje alltid er like enkelt å lære.
Media har vorte svært integrert i kvardagen vår, at ein nesten ikkje kan sjå at dei er i utvikling, utan å ta eit steg utanfor. Der det kjem heile tida nye «hardware» og «software» og liknande, og borna våre har mykje å sette seg inni og ikkje minst teste.

Tønnessen har observert ei gruppe born frå dei gjekk i barnehage i 1993, til dei gjekk ut av grunnskulen i 2005. Og har funne ut vanane deira , når det gjeld media. Noko som gir moglegheit for å utforske dei unge sine eigne perspektiv på prosessane der dei utviklar seg til ungdom, på samtid som media er i  endring.
Idag er det nesten umulig å kartleggje kor mykje tid borna eigentleg nyttar på dei ulike media. Då det  i dag vert nytta  fleire og fleire media parallelt med kvarandre. Då borna gjerne lese og og lyttar til musikk på same tid. Borna skaffar seg også tilgjenge til dei ulike media som fins, der er ikkje lenger noko hinder.

Når det gjeld nye og gamle media, ser ungdomen føre seg stor endring når vi kjem til teknologien. Teknologien er i stadig endring, og den kjem til å vere meir avansert om 20 år enn det er idag. Generasjonen som veks opp i dag er vel den generasjonen som særskilt har opplevd endringar når det gjeld fjernsyn, data og mobiltelefon. Då særskilt mobiltelefonen som har overtatt mest på ungdomstrinnet.

Mobiltelefonen fungerar som ei lita datamaskin, der ein kan surfe på Internett, den fungerar som eit kamera og ein kan produsere tekst i ulike variantar.
Mobiltelefonen kan også vere negativt i den forstand at det er ein føresetnad å eige ein mobiltelefon, og dei som ikkje gjer det blant ungdommen, ikkje vert inkludert i "gjengen". Då dei vert vanskelig å få tak i dei som ikkje har. Dette er noko som kan verke dramatisk for ein ungdom i dagens samfunn.
Når det gjeld pc som medium, ser ein lett kjønnsskilje. Gutar er meir intresserte i å spele spel enn å chatte og bruke dei andre funksjonane til datamaskina. Jentene derimot er meir intressert i chattekanalane og bruk av e-post.

Mobiltelefonen er mest brukt til å sende SMS med. Cirka 80% av ungdommen brukar mobiltelefonen til å sende tekstmeldingar. Men mobiltelefonen blir også brukt til å fylle inn dødtid, som til dømes heim på bussen og når dei ventar på andre.

TV er fortsatt det mest sentrale mediafor barn og unge. Den fins i alle heimar og  på mange ungdomsrom, der fleirtalet av ungdomen ser på TV nesten kvar dag. Då ein TV – kanal kostar meir å lage enn eit anna medium, er dei avhengige av å nå ut til fleire, og den er laga for alle målgruppene i samfunnet. Av den grunn er det derfor fleire som ser på Tv, enn dei som tek i bruk datamaskiner.


Born og unge trekkje mot det internasjonale både når dei tek i bruk spel og program. Dei fleste vel faktisk dei programma som er på engelsk. Både når det gjeld TV- program, og når det gjeld spel og liknande til datamaskina. Men om ein ser på det heile biletet seier Tønnesen at fleirtalet vel å ta utgangspunkt i det kjente norske, medan dei må meistre det engelske for å fylgje med i den internasjonale ungdomskulturen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar